Heřmanička
 
  10.04.2008 - 13.04.2008  
  S Loupežníkem jsme jeli přes noc ze čtvrtka na pátek. Ve Všetatech (lepší jak v Praze) nás čekalo nádražní spaní, ale hodná paní průvodčí nám zařídila spaní v kupéčku, protože náš osobák ráno v pět pokračoval dál do Turnova. Takže se spalo celkem solidně a k ránu to jen cuklo a před Turnovem nás přišel vzbudit průvodčí. Děkujeme. Dofrčeli jsme do Liberce, kde jsme měli bojovku se zakoupením jízdenky LIBNET, kterou jsme v závěru místo 360Kč (2 osoby s lanovkou na Ještěd) zakoupili za 130Kč (1 osoba a dítě do 15 let zdarma a bez lanovky). Ještě, že na informacích ČD a MHD sedí informovaní lidé, že!!! Nebejt jinejch pozjišťovanejch informací tak mourovatě cálujem!!! Vlakem jsme se dokodrcali do Žitavy, prošli centrum, hrádek Burgberk, prošli areálem bývalých dolů a úzkokolejkou se svezli do Oybínu, kde měl být na hradě či zpátečním vlaku sraz s ostatníma lidičkama, kteří vyráželi ve čtvrtek z Rynoltic na Oybín pěšky.  
 
 
 
 
 
Liberecká radnice. O půl deváté vegetíme na náměstíčku.
11.04.2008
Liberecká radnice vyfocená bez toho skvělého odpočítávadla času do nějakejch sportovek
11.04.2008
Oltář v kostele St. Johannis Zittau
11.04.2008
Kostel St. Johannis Zittau
11.04.2008
Žitavská radnice
11.04.2008
Žitavský kostelík se starým hřbitovem
11.04.2008
Pahorky, kde stával žitavský hrádek Burgberk
11.04.2008
Expozice důlních vláčků z bývalých žitavských uhelných dolů
11.04.2008
Expozice důlních vláčků z bývalých žitavských uhelných dolů
11.04.2008
Expozice důlních vláčků z bývalých žitavských uhelných dolů
11.04.2008
Expozice důlních vláčků - kolejiště
11.04.2008
Ofocené foto z infocedule o bývalé místní těžbě hnědého uhlí
11.04.2008
Ofocené foto z infocedule o bývalé místní těžbě hnědého uhlí
11.04.2008
Kolo rypadla. Po rekultivaci dolů zde ponechali i všeliké důlní artefakty.
11.04.2008
Kolo rypadla. Po rekultivaci dolů zde ponechali i všeliké důlní artefakty.
11.04.2008
Cestou po bývalé kolejce k uhelným dolům
11.04.2008
Ve stanici Zittau Vorstadt čekáme na parní vlak do Ojbínu
11.04.2008
Stanice Zittau Vorstadt...
11.04.2008
Cesta parním vlakem na Ojbín...
11.04.2008
Cesta parním vlakem na Ojbín...
11.04.2008
Ve vlaku...
11.04.2008
Úzké koleje...
11.04.2008
Ve stanici Bertsdorf se trať a i vlaky rozjíždí do Ojbínu a Jonsdorfu.
11.04.2008
Cesta parním vlakem na Ojbín...
11.04.2008
Cesta parním vlakem na Ojbín...
11.04.2008
Cesta parním vlakem na Ojbín...
11.04.2008
Skalní průrva cestou na hrad
11.04.2008
Hrad Ojbín nad náma
11.04.2008
Dolní brána hradu Ojbín
11.04.2008
Horní brána hradu Ojbín
11.04.2008
Výhledy směrem k Žitavě
11.04.2008
Portál kostela na Ojbíně
11.04.2008
Okna kostela na Ojbíně
11.04.2008
Ojbínský kostel...
11.04.2008
Okna do nebes
11.04.2008
Okna...
11.04.2008
Dveře...
11.04.2008
Hrad Ojbín
11.04.2008
Ojbínská okna...
11.04.2008
Kostel hradu Ojbín...
11.04.2008
Skalní suk s hradem Ojbín
11.04.2008
Už s ostatníma čekáme na Ojbínském nádraží na parní vlak
11.04.2008
Mašinka
11.04.2008
Kolečka v pohybu
11.04.2008
Převody
11.04.2008
Světlo a pára
11.04.2008
Po úzkokolejce podjíždímě Žitavský viadukt tratě do Liberce
11.04.2008
Po úzkokolejce podjíždímě Žitavský viadukt tratě do Liberce
11.04.2008
Stanice úzkokolejky Zittau Hp, která byla i stanicí zaniklé úzkokolejné tratě z Žitavy do Frýdlantu
11.04.2008
Po Ojbínské úzkokolejce se vracíme k Žitavskému viaduktu, kde se Heřmanická trať odpojovala
11.04.2008
Tady z Ojbínské úzkokolejky odbočovala Heřmanická kolejka
11.04.2008
V německo-polském hraničním kiosku
11.04.2008
Osiřelý německo-polský hraniční přechod
11.04.2008
Ráno pod hraničním mostem. V noci celkem sprchlo a hladinu Lužické Nisy jsem pocítil až ve spacáku. No, bylo to rychlé vstávání.
12.04.2008
Zbytky kolejí Heřmanické úzkokolejky v asfaltu silnice v Sieniawce
12.04.2008
Zbytky kolejí Heřmanické úzkokolejky v asfaltu silnice v Sieniawce
12.04.2008
Zbytky kolejí Heřmanické úzkokolejky v asfaltu silnice v Sieniawce
12.04.2008
Hurá do oblasti uhelných dolů - WSTEP ZABRONIONY
12.04.2008
První vyhlídky na uhelnou pánev, kde skončilo několik vesnic, kterýma procházela i Heřmanická úzkokolejka
12.04.2008
Výhledy na uhelnou pánem, kterou musíme obejít
12.04.2008
Cestou kolem uhelného kráteru...
12.04.2008
Bagr číslo jedenáct
12.04.2008
Cestou kolem uhelného kráteru míříme k pokračování Heřmanické úzkokolejky
12.04.2008
Zase na Heřmanické úzkokolejce
12.04.2008
První drážní propustek...
12.04.2008
Zbytky stanice Wald-Bad
12.04.2008
Od stanice Wald-Bad po valu kolejky dál na východ....
12.04.2008
Výhledy na Bogatynskou uhelnou elektrárnu
12.04.2008
Železný mostek jako jeden z pozůstatků Heřmanické úzkokolejky v Bogatyni
12.04.2008
Bogatyňská železniční stanice a nádraží slouží dnes jako autobusák
12.04.2008
Výmluvný název ulice...
12.04.2008
Koleje v asfaltu při křížení tratě v Markensdorfu
12.04.2008
Za silnicí s kolejema v asfaltu hned následoval mostek přes říčku Witka, po kterém zůstaly jen pilíře
12.04.2008
Koleje v asfaltu při křížení tratě v Markensdorfu
12.04.2008
Val tělesa kolejky v Markersdorfu
12.04.2008
Pěšinou po valu tělesa kolejky
12.04.2008
Přicházíme k budově stanice Heřmanice
12.04.2008
Stanice Heřmanice
12.04.2008
Heřmanická výtopna lokomotiv
12.04.2008
Okno ve staniční čekárně
12.04.2008
Propadlá střecha Heřmanické stanice
12.04.2008
Dvěře...
12.04.2008
Propadlá střecha i strop Heřmanické stanice
12.04.2008
Smutná okna Heřmanické stanice
12.04.2008
Na devátém kilometru Heřmanické úzkokolejky. Železný most přes říčku zmizel teprave nedávno.
12.04.2008
Kodešova skála - zachovalý čedičový skalní masiv se sloupcovitou odlučností a vzácným vějířovitým uspořádáním sloupců. Skála je pojmenována podle frýdlantského učitele Otakara Kodeše, pomocníka Stráže ochrany státu, který byl u ní 22.9.1938 zastřelen příslušníkem sudetoněmeckého oddílu.
12.04.2008
Brzo ráno vyrážíme s Loupežníkem dál po Heřmanické trati
13.04.2008
Křížení tratě se silnicí do Dětřichova
13.04.2008
Valy železničního tělesa Dětřichovické úvrati
13.04.2008
Přímo v Dětřichovicích je i kus původních kolejí s výhybkou, protože tuto část tratě vlastnil (těžko říci jak se mu to podařilo) místní člověk a tudíž v roce 1995 zabránil vytrhávání kolejnic
13.04.2008
Dětřichovecká stanice, kde teď nástupiště slouží jako výběh pro koně
13.04.2008
Cestou zpět ...pohled na zachovalé kolejivo
13.04.2008
Valy železničního tělesa a kilometrovník Dětřichovické úvrati
13.04.2008
Snesený mostek Dětřichovické úvrati
13.04.2008
Němý svědek poslední opravy mostku Dětřichovické úvrati
13.04.2008
Cestou po trati plné pražců
13.04.2008
Cestou po trati plné pražců
13.04.2008
Cestou po trati plné pražců
13.04.2008
Na 4.6 kilometru
13.04.2008
Zbytky kolejí u stanice Kunratice
13.04.2008
Snesený mostek...
13.04.2008
Cestou po trati plné pražců
13.04.2008
Na mostě ve Frýdlantu, kde Heřmanická úzkokolejka překračovala normálně rozchodnou trať
13.04.2008
Most ve Frýdlantu, kde Heřmanická úzkokolejka překračovala normálně rozchodnou trať
13.04.2008
Současná trať a výtopny ve Frýdlantu. Vpravo po náspu stoupala úzkorozchodná trať, aby pak po mostě překročila normálně rozchodnou trať.
13.04.2008
 
Pokračování úzkorozchodky na Frýdlantské nádraží
13.04.2008
A to už je definitivní konec úzkorozchodky ve Frýdlantském nádraží. Ještě o kousek dál po levé straně se už nacházelo nastupiště úzkorozchodné tratě.
13.04.2008
 
 
     
     
photos&webdesign by Peprník©